SKJ voor jeugdprofessionals
Scholingspunten voor jouw her-registratie
post-hbo leergang
COÖRDINEREN IN DE
COMPLEXE ZORGCONTEXT
Als jeugdprofessional heb je onder andere te maken met:
- je registratie in het SKJ-register
- iedere 5 jaar punten voor je her-registratie halen
- de ontwikkelingen in het werk bij kunnen houden
- omgaan met de complexiteit in de organisatie
- je motivatie en professionaliteit te blijven onderhouden
Als Teamsaanzet hebben we een aantrekkelijk programma ontwikkelt waarbij deze dingen in één keer beantwoord worden. Lees verder om te ontdekken HOE?!
... SKJ accreditatiepunten
... jaar genoeg punten voor jouw herregistratie
... enthousiaste collega's die je al voor gingen
“Hoe dan?” |
“Ik denk wel eens dat ik de enige ben die het begrijpt…” |
“Hoe krijg ik alle touwtjes in handen?” |
“Hoe krijg ik mijn team mee?” |
“Hoe pak ik het weer op met de 3e manager dit jaar?” |
“We zeggen ja maar doen nee” |
INFORMATIE
COÖRDINEREN IN DE COMPLEXE ZORG-CONTEXT
DE BEROEPSKRACHT ALS SPIL BIJ COMPLEXE ZORGVRAGEN
In de praktijk zijn de zorg en begeleiding voor cliënten steeds complexer geworden. Tegelijkertijd is het de trend om te werken met teams die meer zelf-sturend of zelf-organiserend zijn. Functies als manager, intern begeleider of gedragsdeskundige komen hiermee in een andere relatie te staan tot de medewerkers primair proces.
Thema’s en onderwerpen
- Positioneren en coördineren in een multi-complexe zorgomgeving. Regiemodellen toepassen.
- Coachen van collega’s, individueel en in teamverband. Strategische communicatie.Verzakelijking combineren met mensgerichte zorg.
- Overstijgend en proactief denken en handelen.
- Persoonlijk leiderschap in houding en vaardigheden.
- Systeemgericht werken met oog voor alle betrokkenen/ parallelprocessen.
- Werken vanuit Doorleefde Diagnostiek™ en differentiatie.
- Omgaan met diversiteit: ethische dilema’s, interculturele vaardigheden, organisatie-sensitiviteit, diplomatie en onderhandelen.
Voor wie? (klik om verder te lezen)
Praktische informatie (klik om verder te lezen)
De opleiding wordt op HBO (+) niveau aangeboden. Hoogste rendement wordt gehaald door medewerkers met minimaal 2 à 3 jaar werkervaring.
Algemeen
• Deelnemers: minimaal 18, max. 24
Studiebelasting
• Bijeenkomsten: 9 maal 2 dagdelen van 8 uur; examendag ook avond.
• 3 individuele coachgesprekken van ± 1 uur.
• Zelfstudie: theorie 2-3 uur per bijeenkomst.
• Individuele en groeps-opdrachten: gemiddeld 6-10 uur tussen de opleidingsdagen, zie planning.
Lokatie en tijd opleidingsdagen
1. Alle lesdagen vinden plaats op het volgende adres:
Elburgerweg 11, 8071 TA Nunspeet
De Coaching vindt plaats op locatie
Stadsweg 4, 8084PJ, ‘t Harde.
2. Inlooptijd vanaf 8:30, start lesdag stipt 9:00 uur – 17:00 uur
3. Thee, koffie en de lunch zijn op alle lesdagen verzorgd
Spelregels
– 100% aanwezigheid
– Bij missen van lesdag vervangende opdracht
– Onderling ruilen van groep niet mogelijk
Diploma en accreditaties (klik om verder te lezen)
Diplomering
Bij voldoende resultaten in het ontwikkelingsproces en de eindpresentatie ontvang je het diploma voor deze leergang.
Accreditatie-punten
- SKJ-register erkenning voor 92,5 punten.
- Registerplein geregistreerde maatschappelijk werkers 15.5 registerpunten
- Registerplein Sociaal agogen 15.5 registerpunten
- Registerplein GGZ-agogen 15.5 registerpunten
- Registerplein geregistreerde cliëntondersteuners (geaccrediteerde scholing) 157 punten
Toekenning van punten voor Reflectie en Vrije Ruimte in overleg.
Planning groepen (klik om verder te lezen)
Planning lopende en eerstvolgende groepen
Start twee maal per jaar: februari en september.
- Inschrijving op volgorde van binnenkomst. Een groep start bij voldoende deelnemers.
- De genoemde groep op vrijdagen wordt als 1e ingevuld. Bij voldoende deelnemers starten we een 2e parallel-groep op een andere dag.
Groep A-2020-2021
inschrijving gesloten*
_____________________ ______________________
Groep B-2020-2021
inschrijving gesloten*
_____________________ ______________________
Groep A-2021-2022
inschrijving in overleg mogelijk*
Neem contact op om op de hoogte te blijven.
Planning onder voorbehoud van maatregelen ministerie
Vrijdagen van 09.00 – 17.00 uur
Coaching*: 3 maal 1 uur via inschrijflijst
_____________________ ______________________
Groep A-2022-2023
• Inschrijving open
• Planning onder voorbehoud van eventuele wijzigingen
• Neem vrijblijvend contact op voor vragen
Lesdag 1. 11 feb. 2022 09:00 t/m 17:00
Lesdag 2. 11 mrt. 2022 09:00 t/m 17:00
Lesdag 3. 8 apr. 2022 09:00 t/m 17:00
Lesdag 4. 13 mei 2022 09:00 t/m 17:00
Lesdag 5. 10 jun. 2022 09:00 t/m 17:00
Lesdag 6. 8 jul. 2022 09:00 t/m 17:00
Lesdag 7. 9 sep. 2022 09:00 t/m 17:00
Lesdag 8. 7 okt. 2022 09:00 t/m 18:00 (in deelgroepen)
Lesdag 9. 2 dec. 2022 09:00 t/m 17:00
+ Coaching*: 3 maal 1 uur via inschrijflijst
_____________________ ______________________
Groep B-2022-2023
• Inschrijving open
• Planning: start september 2022, data volgen ZSM
• Neem vrijblijvend contact op voor vragen
Overige informatie
Groepsgrootte minimaal 18 maximaal 24
Hoofdopleider op alle dagen aanwezig, altijd in samenwerking met
2e docent/trainer/coach. Eventueel aangevuld met acteur of gasttrainer
Inschrijven (klik om verder te lezen)
Download hier de brochure
Vragen of opmerkingen?
Contactgegevens
We horen graag uw vraag, opmerking of ideeën. Dit kan op de volgende manieren:
Contactformulier
Gebruik het formulier op deze pagina. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact op.
Teamsaanzet is als maatschap geregistreerd onder nummer KvK 66570220. Al onze diensten leveren we onder onze Algemene voorwaarden en onze privacy-voorwaarden. Klachten worden door ons altijd serieus genomen. Zie hiervoor ons klachtenregelement.